wtorek, 25 września 2012

krewetkowo

Krewetki... pamiętam jak je jadłam pierwszy raz, w sałacie, na sałacie - myślałam - po co, za co - to jest niejadalne, spróbowałam nawet nie gryząc, mam wrażenie, że połknęłam w całości jedną koktajlową i nie miałam ochoty na więcej.... Od tego czasu minęło jakieś 12 lat i bardzo dużo w moim życiu się zmieniło... 

Mój sposób na szybkie, dobre danie z wykorzystaniem krewetek to po prostu duszone na maśle, z oliwą, sosem sojowym, czosnkiem, chili i pietruszką krewetki średnie, tygrysie, jumbo..

Kupuję zamrożone, bo wg mnie to najwygodniejsze, poza tym nie przekonałam się do tych w całości, te oczki na mnie patrzące to nie jest to...

Mam nadzieję, że na poniższych zdjęciach coś widać.. Ech - robię je telefonem, chyba najwyższa pora zainwestować w sprzęt, dzięki któremu będziecie mogli zobaczyć dania, tak jak ja je widzę...




krewetki na patelni
 Kroki niezbędne do wykonania dania:

1. kup krewetki :)
2. krewetki trzeba rozmrozić (chyba, że masz świeże)
3. na patelnię wykładamy trochę masła i oliwy
4. dokładamy czosnek
5. wkładamy krewetki  (odsączone z wody)
6. gdy będą chwilę podduszone dodajemy kilka kropel sosu sojowego - nie musisz już dodawać soli
prawie gotowe krewetki
7. dodajemy chili, może być suszone, bądź świeże
8. pod sam koniec duszenia, a trwa to max 10-15 minut dodajemy pietruszkę (dzisiaj dodałam koperek)
9. krewetki podaję ze świeżą bagietką, jest idealna do maczania w powstałym sosiku :)


Smacznego!


2 komentarze:

  1. Krewetki wyglądają smacznie :) może spróbuję je przyrządzić na Twój sposób i w końcu je polubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie i daj znać jak wyszły :) w razie czego - dzwoń :)

    OdpowiedzUsuń